Yavru Kedilerde Bakım ve Genel Bilgiler

Dişi kediler çiftleştikten genellikle 58-63 gün sonra 1-5 (nadiren daha fazla) yavru doğururlar. Yavru bakımı doğumla birlikte başlar. Tabi bu bakımın ilk bir ayı hemen hemen tam olarak annenin kontrolündedir.

Doğumdan sonra 24 saat içinde yavrunun anneyi emmesi, bu ilk sütün içinde bulunan immunglobulinler (bağışıklık sağlayan maddeler) bakımından çok önemlidir.

Hamile kediler evde çoğu zaman sizin hazırladığınız bir yere değil de kendi uygun gördüğü yere doğurur. Bunu genellikle veteriner hekim yardımı almadan yaparlar. Bütün anneler gibi yavrularına karşı çok müşfiktirler. Onları devamlı yalar ve emzirirler. Bu yalama sonunda onları temizledikleri gibi çiş ve kakalarını da yaptırırlar. Belli bir yaşa kadar bu yalama ve çiş yaptırtma olayı hayati önem taşır. Çünkü yavrular doğduklarında henüz böyle bir reflekse sahip değillerdir.

Vücut Isısı 38–39,5° C
Solunum Sayısı 10–20 / Dakika
Nabız Sayısı 180-200 / Dakika (Yavru)
Diş Sayısı 30 (Yetişkin)
İlk Süt Dişi Çıkışı 1 Aylık Olduğunda
Diş Değişim Yaşı 3 – 4 Aylık Olduğunda
Kızgınlık Süresi Yılda 2–4 Defa 10–12 Gün
Ergenlik Yaşı 6 – 15 Ay (Irk Ve Beslenme Gibi Faktörlere Bağlı Olarak Değişir)
Gebe Kalma Dönemi Kızgınlık Süresince
İlk Çiftleşme Yaşı 12 – 18 Aylık Olduğunda
Gebelik Süresi 57 – 63 Gün
Doğumdaki Yavru Sayısı 1–5
Gözler Parlak Ve Canlı
Ağız Ve Dil Açık Pembe Renkte
Burun Hafif Nemli
Kalori İhtiyacı Yetişkin Kedide 60–88 Kcal/Canlı Ağırlık/Gün
Yavru Kedide (5 haftalık) 250 Kcal/Canlı Ağırlık/Gün
Tüy Değiştirme Senede 2 Kez

Yavru Kedi Bakımında Önemli Konular

Yavru bir kedinin annesinden ayrılma yaşı ortalama 2 aylıktır. İlk aldığınızda annesinden ve kardeşlerinden ayrıldığı, yeni bir ortama geldiği için, korkmuş ve ürkmüş olabilir. Gidip herhangi bir köşeye saklanıp çıkmayabilir. Onu oradan zorla çekiştirerek çıkarmaya çalışmayın. Bu onu daha da korkutabilir. Yumuşak ve nazikçe onunla konuşun. Bir oyuncak veya ip benzeri bir cisim bulun. Onu hareket ettirin. Kediler çok meraklı ve oyuncu oldukları için dışarı çıkacak ve büyük bir olasılıkla oynamaya başlayacaktır. Bir kaç gün içinde size ve çevresine alışacaktır. Ona ayrıca kediler için üretilmiş özel kokulu (catnip) fare, top ve çorap gibi oyuncaklar alıp verebilirsiniz. Bunlarla genellikle iyi vakit geçirirler. Yumuşak bir battaniye veya kedi yatağı ile onun uyuyabileceği bir yuva alabilirsiniz. Çünkü kediler genellikle içine gömülüp yatabileceği ortamları çok severler.

Aslına bakılırsa kedi bakımı köpeğe nazaran çok daha kolaydır. Her gün sokağa çıkarıp dolaştırmak gerekmez. Eğer uygun (köpeklerin giremeyeceği ve trafiğe fazla yakın olmayan) bahçeli bir eviniz varsa evine ve size alıştıktan veya aşıları bittikten sonra onun bahçeye çıkmasına izin verebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken diğer bir konu da zamanı geldiğinde onu kısırlaştırmaktır. Aksi halde sokağa çıktıktan sonra ne zaman ve nasıl geleceğini asla tahmin edemezsiniz. Bu yüzden kedi sahibi olduğunuzda bu konuyu veteriner hekiminizle görüşün ve eğer evinizde yeni yavrular istemiyorsanız kısırlaştırma operasyonunu zamanında yaptırın.